Pedagodzy i Psycholodzy

GODZINY PRACY 

ZESPOŁU PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEGO

W ROKU SZKOLNYM 2023/2024

GODZINY-PRACY-PEDAGOGA-I-PSYCHOLOGA

POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA

  • Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych:
      • rozpoznawanie warunków życia i nauki uczniów sprawiających trudności w realizacji procesu dydaktyczno – wychowawczego,
      • rozmowy z rodzicami i opiekunami prawnymi uczniów, udzielanie porad,
      • rozmowy z uczniami, udzielanie pomocy ,działania interwencyjne,
      • dbanie o realizację obowiązku szkolnego – analiza frekwencji (w tym przyczyn zwiększonej absencji uczniów).
  • Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli:
      • wspieranie działań opiekuńczo- wychowawczych nauczycieli wynikających z programu wychowawczego szkoły,
      • udzielanie pomocy wychowawcom i nauczycielom w ich pracy z uczniami sprawiającymi trudności wychowawcze
      • prowadzenie grupy socjoterapeutycznej dla uczniów,
      • rozmowy interwencyjne z uczniami,
      • organizowanie indywidualnych spotkań z rodzicami,
      • organizowanie spotkań interwencyjnych,
      • określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami, pomocy psychologiczno- pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb,
      • organizowanie specjalistycznej opieki w szczególnych przypadkach (umożliwienie kontaktów z PZP,PPP – kierowanie wniosków o przebadanie i objęcie terapią na terenie placówek pozaszkolnych ,kierowanie do ognisk i świetlic terapeutycznych
      • rozmowy i konsultacje z wychowawcami
      • organizowanie obserwacji dzieci w warunkach szkolnych (logopedycznych, pedagogicznych i psychologicznych)
      • przekazywanie opinii z uwagami i wskazówkami do pracy dot. badanych uczniów zainteresowanym nauczycielom
  • Podejmowanie działań profilaktyczno-wychowawczych wynikających z programu wychowawczego szkoły:
      • dokonywanie okresowej oceny sytuacji wychowawczej uczniów,
      • przeciwdziałanie skrajnym formom niedostosowania społecznego,
      • organizowanie pogadanek o charakterze profilaktycznym,
      • organizowanie udziału uczniów szkoły w programach psychoedukacyjnych i spektaklach związanych tematycznie z profilaktyką zachowań agresywnych i profilaktyką uzależnień.
      • współpraca z Policją (sekcja prewencji i nieletnich),
      • współpraca ze Strażą Miejską,
      • dokonywanie okresowej diagnozy zagrożeń (agresja, uzależnienia, przemoc, demoralizacja).
  • Działania na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
      • zbieranie i weryfikowanie wniosków o przyznanie stypendium socjalnego lub zasiłku socjalnego do Wydziału Edukacji,
      • rozmowy indywidualne z przedstawicielami MOPS-u o w celu rozpoznania sytuacji materialnej rodziny skutkujące objęciem opieką socjalną,
      • organizowanie dożywiania na terenie szkoły uczniom zaniedbanym, opuszczonym, z rodzin patologicznych, wielodzietnych i o trudnej sytuacji materialnej,
      • koordynowanie działań związanych z pomocą materialną (sponsorzy, Rada Osiedla itp.).
  • Planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu.